♥جریان حیات♥

آلوده ساز های صنعتی

 

فاضلاب صنایع و کارخانه ها باید در محل تولید تصیفه و بی اثر شود.

 

در نیروگاه ها از خاصیت سرد کنندگی آب استفاده می شود.در نتیجه آب سرد تبدیل به آب گرم می گردد و در صورت ورود فاضلاب نیروگاه ها به رودخانه ها و دریا ها جلبک ها به طور سریع رشد می کنند؛ زیرا در آبی که ده درجه گمتر از معمول باشد ، رشد انها دو برابر سریعتر می شود و به عامل آلودگی تبدیل می شوند.

 

شستن فضولات و ضایعات صنایع به مقدار زیادی آب نیاز دارد و فاضلاب ها حاصله حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی است که اغلب سمی هستند.

 

در صنایع کاغذ سازی برای سفید کردن کاغذ از کلرین محلول در آب استفاده می کنند. پساب عمل سفید کردن، حاوی سموم خطر ناکی است مانند دیوکسین که خطر ناک ترین سموم شیمیایی است و حتی مقدار کم آن نیز زیان آور است.

 

اگر فاضلاب صنایع وارد جریان آب شود ، باعث آلوده کردن آب ها و بیمار و مسموم کرن ماهی ها می شود.

 

 

 

 

آلودگی آب ها به وسیله زباله

 

ارزان ترین و راحت ترین راه برای جلوگیری از آلودگی آب های سطح زمین به وسیله انواع زباله ها این است که زباله کمتری تولید کنیم و یا به وسیله بازیابی، مقداری از این زباله ها را دوباره مورد استفاده قرار دهیم

 

جمع آوری و دفع صحیح زباله ها در مناطق شهری ، روستایی و صنعتی در حفظ و پاکیزگی آب های رودخانه ها، تالاب ها و دریا ها نقش مهمی دارد.

 

مردم می توانند با جمع آوری پس مانده های غذایی،پلاستیک،شیشه و قوطی های مواد غذایی،ساحل و رودخانه ها و دریاها را تمیز نگه داشته و به حفظ محیط زیستگاه های ساحلی که در معرض نابودی قرار دارند، کمک کنند.

 

تراکم جمعیت در سواحل و بی توجهی ساکنان سواحل دریا و همچنین مسافرانی که برای گردش و تعطیلات به ساحل می روند، آلودگی زیادی را از نظر تولید زباله ایجاد میکند.

 

زباله های که به زیستگاه هایی ساحلی ریخته می شوند ممکن است صدها سال باقی بمانند. کیسه های پلاستیکی از زباله های غیر قابل تجزیه هستند که وارد آب های رودخانه ها و دریا ها می شوند و آبزیان از طریق خوردن انها یا مسدود شدن نایشان به وسیله آن ها ، تلف می شوند.

 

زباله های کشتی ها و زباله های اتمی دارای مواد سمی هستند که وارد دریا می شوند و ماهی ها را بیمار می کنند، مردم این ماهی ها را میخورند و بیمار می شوند

 

 

 

 

 

 

منبع : مجموعه دانستی های زیست محیطی

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:اب الودگی(3),ساعت12:15توسط حدیث | |