♥جریان حیات♥

مقدمه

 

آب مهمترین و فعال ترین ماده روی زمین است .

 

آب منشاء حیات است و زندگی بدون آب ممکن نیست . آ ب در ساختمان بدن هر موجوده زنده وجود دارد . 65 درصد از بدن انسان و70 درصد از سطح کره ی زمین از آب تشکیل شده است .

 

در واقع آب در همه جا هست . در هوا به صورت بخار آب در روی زمین به صورتهایی مثل دریا رودخانه و برکه  و در زیر زمین به صورت آبهای زیر زمینی .

 

آب در روی زمین سه اثر دارد .

 

1- آب وضع هوای زمین را کنترل می کند . اگر آب نبود تغییرات دمای شب و روز زیاد می شد .

 

2- آب عامل فرسایش زمین است و می تواند مواد مختلف را تخریب کرده حمل کند و در جای دیگر رسوب دهد و باعث حاصل خیزی خاک شود

 

3-وجود آب برای زندگی ضروری است هرجا که آب بیشتر باشد جمعیت هم بیشتراست .به طور کلی آب آبادانی است . 

 

آب به طور مداوم در هوا و خشکی در حال حرکت است . یعنی انرژی تابشی خورشید آب دریا را بخار می کند . بخار آب در آسمان به ابر تبدیل می شود . و سپس به صورت باران و برف به زمین بر می گردد .

 

                                                   بقیه در ادامه مطلب....

 

 

 


ادامه مطلب

+نوشته شده در چهار شنبه 27 خرداد 1394برچسب:تووووووووووووجه,ساعت17:17توسط حدیث | |

استرس زدا:

اطمینان داشته باشید که پس از یک روز پر استرس و شلوغی می توانید با نوشیدن یک یا چند لیوان آب به آرامش برسید. آب باعث می شود تا سردرد، گرفتگی عضلات، کمبود انرژی و غیره از بین برود و این به این علت است که بدن شما در حالت کم آبی دردها را بیشتر بروز می دهد.


بیش از نیمی از وزن شما از آب تشکیل شده است و تنها با از دست دادن دو درصد از آب بدن شما تشنه می شوید و احساس کم آبی می کنید.


آب به تنهایی نمی تواند تمام استرس را در شما از بین ببرد اما به تنفس، سطح انرژی و ضربان قلب شما کمک میکند که همین از استرس شما کم می کند.

بیشتر متخصصان توصیه می کنن روزانه هشت لیوان آب بنوشید اما بیشترباید به بدن خود نگاه کنید. همچنین باید فعالیت های خود را نیز تحت نظر داشته باشیم. شاید شما نیاز داشته باشید تا مقدار بیشتر آب بنوشید. به طورکلی به دنبال تشنگی خود بروید و هر وقت این حس به شما دست داد سریعا آب بنوشید.

لاغر شوید:

در سال 2010 مطالعاتی بر روی افراد بین 55 تا 75 سال انجام شد که طبق آن، کسانی که پیش از صرف غذا آب می نوشیدند و یک رژیم نه چندان سخت نیز داشتند 2 کیلوگرم بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند وزن کم می کنند.


محققان در مرکز تحقیقاتی ویرجینیا اعلام کردند که آب معده را پر می کند  احساس سیری را به شما القا می کند و باعث تا شما تا 75 کالری کمتر مصرف کنید. حال این عدد را در طول سال که حساب کنیم به این نتیجه می رسیم که شما در طول سال تا 6 کیلوگرم وزن کم می کنید.

برای تنوع می توانید به آب خود چیزهایی نیز اضافه کنید برای مثال می توانید مقداری آب را با آب پرتغال یا لیمو قاطی کنید و سپس آن را بنوشید.

مریض نشوید:

آب می تواند از مریض شدن شما نیز تا حدی جلوگیری کند. محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که بیشتر آب می نوشند تا حد بسیار زیادی بدنشان در مقابل بیماری ها واکسینه می شود.

یکی از محل هایی که شما مبتلا به بیماری می شوید در داخل هواپیما است زیرا بیشتر پرواز ها در ارتفاع 30 تا 35 هزار فوتی انجام می شود و در این ارتفاع رطوبت 10 درصد یا کمتر است. و شما در داخل یک محفظ بسته و پر از باکتری تنفس می کنید. آب می تواند در این شرایط بد نیز بسیار به شما کمک کند.


در حین پروازها بهتر است تا از مهمانداران تقاضای آب داشته باشید  یا اینکه با خود یک بطری آب به داخل هواپیما ببرید تا بتوانید از آن هر موقع که خواستید استفاده کنید.

+نوشته شده در سه شنبه 26 خرداد 1394برچسب:استرس زدا,ساعت18:41توسط حدیث | |


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 26 خرداد 1394برچسب:عکس,ساعت18:36توسط حدیث | |

  اوووووووووووووخیییییی گناه داره

  

 

 

+نوشته شده در سه شنبه 26 خرداد 1394برچسب:در جستجوی اب,ساعت18:31توسط حدیث | |

 

چند توصیه برای صرفه جویی در آب

 

 

 

هرچه هوا گرم تر می شود هشدارهای سازمان آب و فاضلاب مبنی بر بالا رفتن مصرف آب و در نتیجه احتمال قطعی آن نیز بیشتر می شود. از طرفی در گرمای هوای تابستان همچون امسال، خاموش كردن لوازم خنك كننده و صرفه جویی در این بخش از مصرف آب نیز چندان عملی نیست ولی با این حال برای این منظور راه ها و پیشنهادهای دیگری نیز وجود دارد كه با به كارگیری آنها شاهد تغییر اساسی در رقم مصرف آب موجود در قبض های آب ساختمان خواهید بود

 

هرچه هوا گرم تر می شود هشدارهای سازمان آب و فاضلاب مبنی بر بالا رفتن مصرف آب و در نتیجه احتمال قطعی آن نیز بیشتر می شود. از طرفی در گرمای هوای تابستان همچون امسال، خاموش كردن لوازم خنك كننده و صرفه جویی در این بخش از مصرف آب نیز چندان عملی نیست ولی با این حال برای این منظور راه ها و پیشنهادهای دیگری نیز وجود دارد كه با به كارگیری آنها شاهد تغییر اساسی در رقم مصرف آب موجود در قبض های آب ساختمان خواهید بود .

 

۱ - بازدید كولرهای آبی: از آنجا كه این روزها در بیشتر ساعات شبانه روز كولرها مشغول به كار هستند، كنترل هرچند روز یك بار شلنگ آب كولر و همچنین نحوه كاركرد شناور آن می تواند از بسیاری از موارد هدر رفتن غیرآگاهانه آب جلوگیری كند .

 

۲ - تعمیر شیرها: واشر اغلب شیرهای آب گرم در مجاورت با گرمای حاصل از آب داغ و باز و بسته شدن پیاپی به مرور زمان صدمه دیده و همین مسئله موجب چكه كردن آب می شود. به همین جهت به محض ملاحظه چنین موردی به سرعت آن را تعویض كرده و یا در صورتی كه چكه كردن ناشی از مشكل دیگری در ساختمان شیر است، آن را تعمیر كنید .

 

                                                  

                                            درصورتی که میخواهید از اطلاعات بیشتری باخبر شوید به ادامه ی مطلب مراجعه کنید ....... باتشکر ...


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 26 خرداد 1394برچسب:صرفه جویی,ساعت18:27توسط حدیث | |

مسئله آب و بحران کم آبی موضوعی نیست که تنها به امروز و دیروز و امسال و سال بعد محدود شود؛ موضوعی است که حداقل در سال های اخیر بسیار درباره آن خوانده یا شنیده ایم؛ بحرانی که برای مدیریت آن همه ما در آن سهم داریم و باید برای حفظ این سرمایه بکوشیم.

رسانه ها با همه قوا تلاش می کنند که فرهنگ درست استفاده از آب به همراه صرفه جویی حداکثری را به ما یاد بدهند اما آنچه می بینیم این است که ما همچنان با این بحران دست و پنجه نرم می کنیم و احتمال کم آبی یا خدای ناکرده بی آبی یک معضل دور از ذهن نیست. در این یادداشت می خواهیم راه های ساده صرفه جویی در مصرف آب را بگوییم؛ راهکارهایی که نه هزینه اقتصادی دارد و نه وقت زیادی می گیرد. فقط کمی دقت می خواهد و دغدغه.

 

 

 

باید خودمان دست به کار شویم!!!!

                                                                    بقیه در ادامه ی مطالب.....


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 26 خرداد 1394برچسب:خودمان دست بکار شویم,ساعت18:23توسط حدیث | |

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


✿ آب ، فراوان‌ترین مایع و به‌جرات ✘

✿ مهم‌ترین مایعی است که روی ✘

✿ زمین وجود دارد ؛ اما اهمیت آن ✘

✿ به پدیده‌های زیستی منحصرنمیشود✘

✿. ویژگی‌های فیزیکی آب در مقایسه ✘

✿ با دیگرمواد روی زمین، بی‌نظیر است ✘

+نوشته شده در سه شنبه 26 خرداد 1394برچسب:فراوانترین مایع ,ساعت18:16توسط حدیث | |

 

دریاچه ها فرورفتگی وسیعی در سطح زمین هستند که آب را در خود نگه می دارند . این فرو رفتگی ها را « آبگیر » می نامند .

دریاچه ها در اثر جریان آب به داخل مناطق پست پدید می آیند . آب دریاچه ها عمدتاً از ریزش باران و ذوب شدن برف تولید می شود . آب از طریق جویها ، تهرها ، رودخانه ها ، چشمه ها و سایر آبهای جاری در سطح زمین وارد حوضه ی دریاچه ها می شود . این حوضه ها به اشکال مختلف بوجود آمده اند . بسیاری از دریاچه ها در نتیجه ی جا به جا شدن یا تغییر شکل آرام پوسته ی زمین پدید آمده اند . دریاچه ی سوپرریور ، واقع در امریکای شمالی ، مثال خوبی در این زمینه است .

گاهی اوقات آتشفشان ها سبب پیدایش دریاچه ها می شوند . هنگامی که گدازه ها جاری می شوند در سر راه خود ممکن است انتهای دره ای را مسدود کنند ، و به این ترتیب حوضه ی دریاچه پدید می آید . بعضی مواقع نیز دهانه ی یک آتشفشان خاموش پر از آب می شود و تشکیل دریاچه می دهد ، مانند دریاچه ی کراتر واقع در اورگون .

بسیاری از دریاچه ها بر اثر فرسایش یخچال ها پدید آمده اند . تمام دریاچه های بزرگ ، بجز دریاچه ی سوپرریور و دریاچه ی وینیپنگ در کانادا ، نمونه های خوبی در این زمینه هستند .

در طول بعضی از مناطق ساحلی ، گاه امواج و جریانهای ساحلی ، مصب آب را مسدود می کنند و از خلیج های بزرگ و کوچک ، دریاچه هایی پدید می آورند . گاه نیز جریان اصلی یک رودخانه ، بر اثر طغیان ، با رسوب گذاری لای ( لجن و خاک ) ، جلگه ی سیلابی می سازد و هنگامی که شاخابه های دره ها طغیان می کنند ، دریاچه ای شکل می گیرد .

در مکانهایی که سنگ آهک در زیر لایه ی خاک قرار داشته باشد ، آبهای سطح زمین سنگ آهک را حل می کند و با خود می برد و در نتیجه ، گودالهای بزرگی را به وجود می آورد . این گودالها حوضه های دریاچه ای را می سازند . در فلوریدا بسیاری از این نوع دریاچه ها وجود دارد .

دریاچه ها به طور مصنوعی نیز ساخته می شوند . هنگامی که در مسیر یک رودخانه سدی احداث می شود ، جلوی جریان آب را می گیرد . تشکیل دریاچه می دهد . دریاچه ی مید هنگامی تشکیل شد که سد هوور بر روی رودخانه ی کلورادو بسته شد و یا دریاچه سد لار در ایران .

+نوشته شده در چهار شنبه 20 خرداد 1394برچسب:دریاچه,ساعت18:34توسط حدیث | |

سفارش اسلام

گل های من! ببینم، هیچ می دانید اسلام چقدر به پاکیزگی اهمیت می دهد؟ بله، خیلی زیاد. پیامبر ما حضرت محمد صلی الله علیه و آله همیشه به یارانش سفارش می کرد که پاکیزگی را رعایت کنند. آب همیشه باعث پاکیزگی می شودو اگر آب نباشد پاکیزگی بی معناست. گل های خوبم! باید بدانید که اگر ما از آب خوب استفاده نکنیم و آن را بیهوده هدر بدهیم، آنوقت شایدنتوانیم همیشه از آب استفاده کنیم و پاکیزه بمانیم. چون ممکن است آب قطع شود؛ پس خوب حواس تان را جمع کنید؛ چون با صرفه جویی در آب و پاکیزه ماندن، به یکی از دستورهای اسلام عمل کردیم.

اگر آب نبود...

بچه ها! بچه ها! چه کسی می داند اگر آب نبود چه اتفاقی می افتاد؟ یکی یکی جواب بدهید بچه ها! آره. درختا می مردند، آدم ها کثیف می ماندند، نمی توانستیم مسواک بزنیم، و نمی توانستیم شنا کنیم. آفرین به شما بچه های زرنگ! از همه مهم تر اینکه آدم ها از تشنگی می مردند. همه شما درست گفتید! پس می بینید که آب چقدر مهم است و اگه نباشه ما نمی توانیم زندگی کنیم. هیچ می دانید اگر ما در مصرف آب صرفه جویی نکنیم و آب را هدر بدهیم، ممکن است دیگر آبی برای مصرف کردن نداشته باشیم؛ چون هر چیزی روزی تمام می شود؛ آب هم همینطور.

پس بچه ها بیایید توی این هفته، یعنی «هفته صرفه جویی در آب» یاد بگیریم از آب درست استفاده کنیم.

شکر خداوند

خدایا شکرت! به خاطر این همه نعمت از تو سپاسگزاریم!

سعید این را گفت و لیوان آب را نوشید. آب یکی از نعمت های بزرگ است که خدای مهربان برای ما آفریده است. خوب بچه ها! شما فکر می کنید ما چطوری می توانیم از خدای مهربان به خاطر این نعمت تشکر کنیم؟ درست است؛ اگر ما از آب درست استفاده کنیم، این بهترین تشکر از خداست. خدا از کسانی که از نعمت هایش درست استفاده کنند خیلی خوشش می آید. می دانم که همه شما دوست دارید خدای بزرگ از شما راضی باشه؛ پس بیایید از همه نعمت های خدا مثل آب درست استفاده کنیم و باصدای بلند بگوییم خدایا شکرت! به خاطر همه نعمت هایی که به ما داده ای؛ مثل آب.

قدر آب را بدانیم

بچه های گلم! آیا می دانید در زمان قدیم آوردن آب چقدر مشکل بوده است؟ مثلاً برای آوردن آب باید یک مسیر طولانی را تا چشمه می رفتند تا آب بیاورند. بعضی وقت ها هم چشمه های آب خشک می شد و همه بی آب می ماندند. ولی حالا شما بچه های خوب به راحتی می توانید از آب استفاده کنید. حالا دیگر به همه خانه ها لوله کشی آب شده است ودسترسی به آن راحت است؛ پس، بچه ها ما باید قدر آب را بدانیم. مثلاً آب را هدر ندهیم. و اگر کسی مثلاً شیرآب را باز گذاشت، باید ما شیر آب را محکم ببندیم.

+نوشته شده در چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:نبود اب,ساعت14:28توسط حدیث | |


  

Water is the lifeblood آب مایه حیات است

آسمونی : همه می دانیم که بیش از دو سوم کره زمین را آب فرا گرفته است. اما زمانی به ارزش آب شیرین پی می بریم که بدانیم از این همه آب موجود در جهان تنها حدود ۲/۵ در صد آن را آب شیرین تشکیل داده است و از این مقدار هم حدود ۷۰ در صد آن به صورت یخ در قطب شمال و جنوب یا به صورت آب های زیر زمینی عمیق با عمق بیش از ۲۰۰۰ متر می باشد که برای ما غیر قابل دسترسی می باشد.

در مجموع می توان گفت از کل آب های موجود بر روی این کره خاکی تنها ۱ در صد آن به صورت آب شیرین قابل شرب برای بشر می باشد،که بر اساس گزارش سازمان یونسکو اگر همه آب های موجود در جهان را یک گالن فرض کنیم کل آب شیرین را باید به اندازه یک قاشق چای خوری در نظر گرفت.

پنجاه سال پیش، زمانی که جمعیت در این سیاره از نیم جمعیت کنونی آن کمتر بود، درک مشترک این بود که آب یک منبع بی‌نهایت است. مردم مانند امروز ثروتمند نبودند، کمتر کالری مصرف می‌کردند و گوشت کمتری می‌خوردند، بنابراین آب کمتری برای تولید مواد غذایی نیاز بود. آنها به یک سوم حجم آبی که ما در حال حاضر از رودخانه برداشت می‌کنیم نیاز داشتند. امروز، رقابت برای منابع آب بسیار شدید تر است. دلیل این است که در حال حاضر بیش از هفت میلیارد نفر بر روی زمین وجود دارند، مصرف گوشت و سبزیجات و آب در حال زیاد شدن است و رقابت برای آب در بخشهای صنعتی، شهری و سوخت‌های زیستی بیشتر شده است.

مقدار کل منابع آب شیرین نیز به دلیل تغییرات آب و هوایی که موجب عقب نشینی یخچال‌های طبیعی، کاهش جریان رودخانه و کوچک شدن دریاچه‌ها شده، کاهش یافته است. بسیاری از آبخوان‌ها (سفره‌های آب زیرزمینی) که بیش از حد پمپ شده‌اند به سرعت پر نمی‌شوند. اگر چه کل منابع آب شیرین مورد استفاده قرار نگرفته است، بسیاری آلوده، شور، نامناسب و یا غیر قابل دسترس برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی شده‌اند. برای جلوگیری از یک بحران جهانی آب، کشاورزان باید برای افزایش بهره‌وری برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد برای مواد غذایی تلاش کنند، در حالیکه صنایع و شهرها به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای استفاده بهتر از آب باشند.

Water is the lifeblood1 آب مایه حیات است

بحران آب در ایران

طبق پیش بینی‌ها در سال ۱۴۰۰ سرانه آب به کمتر از ۱۴۰۰ مترمکعب برای هر فرد در سال خواهد رسید و این به معنی ورود به بحران آبی است. طبق آمارهای رسمی و به اعتقاد کارشناسان ایران درآستانه بحران آب به سرمی برد و طی سال‌های آینده تامین آب به یکی از بزرگ ترین چالش‌های کشور در بسیاری ازاستان‌ها، شهرها ومناطق تبدیل خواهد شد. ایران ازنظرجغرافیایی دربخش نیمه خشک و خشک جهان قرارگرفته به شکلی که میانگین بارش درایران حدود ۲۵۰ میلیمتراست درحالی که میانگین جهانی حدود ۸۵۰ میلیمتراست که بیش ازسه برابر میران بارش در ایران است.

بازددیکنندگان آسمونی فکر کنید به لحظه ای که آب آشامیدنی در دسترس نباشد … سخت است

بیاید با مصرف بهینه آب و صرفه جویی به بحران آب بر نخوریم.

+نوشته شده در چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:,,,,ساعت14:13توسط حدیث | |

آب ، مایع حیات بخش

آب ، مایع حیات بخش

آب ماده اساسی کل ساختمان بدن ماست، تقریبا 60درصد بدن را آب تشکیل می دهد. تمام فعالیتهای بدن و سیستمهایی که در بدن ما فعالیت می کنند کارشان به همین آب وابسته است. برای مثال مواد سمی از طریق حمل با اب از بدن دفع می شوند. آب مواد مغذی را حمل می کند و به سلولها می رساند. آب رطوبت مخاط بدن ، بینی، گلو و پوست را تامین می کند. کمبود آب مارا به درجاتی از بی آبی مبتلا می کند، کم آبی بدن وقتی پدید می آید که به هر دلیلی آب بدن کم شده باشد ، حتی کم آبی متوسط خستگی و ضعف می آورد.

 

 

 

 

 

 

 

ما به چقدر آب نیاز داریم

                                  بقیه در ادامه مطالب...

 

 

 


ادامه مطلب

+نوشته شده در چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:,ساعت13:58توسط حدیث | |

 

افزایش انرژی بدن

شما در بسیاری از مواقع بدون اینکه کاری انجام داده باشید، احساس خستگی می کنید، علت این خستگی ممکن است کمبود آب بدن باشد. آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول های بدن می شود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول ها می شود.

اگر بدن شما به اندازه ی کافی پر آب باشد، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بیشتری کار کند.

 حفظ تناسب اندام

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و باعث می شود احساس سیر بودن به شما دست دهد. بنابراین سعی کنید به جای نوشیدن نوشیدنی های پر کالری، آب بنوشید.

همچنین چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید، بدن شما بایستی این آب را گرم کند، در نتیجه مقداری از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی ها به دست می آورد.

 کاهش استرس

۸۵ درصد بافت مغز را آب تشکیل می دهد. به هنگام تشنگی، بدن و مغز، برای انجام فعالیت های خود با فشار و استرس مواجه می شوند. برای کاهش سطح استرس، همیشه به هنگام کار یک لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش، یک بطری آب به همراه داشته باشید، تا با استرس کمتری به فعالیت بپردازید.

کارایی مغز را بالا می برد

آزمایشات بالینی نشان داده است که کمبود آب کارایی حافظه کوتاه مدت را پایین می آورد و به قدرت تمرکز آسیب می رساند.

منطق پشت این مسئله کاملاً واضح است: اگر آن ماده را از مغزتان کم کنید، گرفتار مشکلات عملکردی می شوید. این مثل راندن ماشین بدون بنزین است.

در مغز، آب مایعاتی را که پروتئین و آنزیم ها را حمل می کنند را رقیق می کند، و به رساندن این مواد به مقصد کمک می کند. وقتی آب بدن کم می شود، این مایعات برای رساندن بار خود کندتر می شوند و عملکرد مغز نیز آسیب می بیند.

همچنین آب باعث از بین بردن رادیکال های آزاد که باعث خرابی سلول ها در مغز میشود را از بین می برد

+نوشته شده در سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:زندگی و اب,ساعت13:54توسط حدیث | |